Коли у психолога чи педагога-лінгвіста запитують, який вік найбільш сприятливий для вивчення мови, завжди можна почути одну відповідь: дошкільний. Саме в ранньому дитинстві всі свідомі і підсвідомі процеси дитини активізуються на головному завданні - вивченні мови. Дитина освоює рідну мову, зіставляючи слова і словосполучення з предметами, процесами і подіями навколишнього світу. Але не варто забувати про те, що вивчаючи рідну мову, діти сім днів на тиждень занурені в мовне середовище. Якщо Ви хочете, що б Ваше маленьке чадо освоїло іноземну мову з самого раннього віку, необхідно пам'ятати:
1. Створити таке ж мовне середовище для вивчення іноземної мови в ранньому віці, як і для рідної - дуже складно. Адже рідною мовою говорять між собою батьки і близькі 24 години на добу, а іноземну мову можна вводити в повсякденне життя дитини тільки фрагментарно. Зрозуміло, якщо батьки самі чудово володіють мовою, вони можуть зробити традиційними так звані «дні англійської мови», коли говоритимуть між собою тільки англійською.
2. У дитини є вроджені здібності наслідування. Він буде повторювати за Вами (або викладачем, репетитором) слова і вирази з тим же акцентом і вимовою, яке він почує. Тому, чим досконалішою буде Ваше вимова, тим краще вона буде і у Вашого малюка. Для різноманітності варто також використовувати відео та аудіоматеріали.
3. Для дорослої людини місяць чи півроку - не мають такого великого значення, як для малюка. В одній дорослій групі мову можуть вивчати студенти і успішні люди років на п'ять-десять їх старше. Але потрібно пам'ятати, що дитина в 5 років і 5,5 по-різному сприймає інформацію, по-різному реагує на навколишній світ, тому методи і принципи навчання повинні бути різними.
4. В процесі навчання необхідно розвивати різні види пам'яті дитини. Пам'ять буває зорова, слухова, тактильна і емоційна. Завдяки розвитку зорової пам'яті дитина запам'ятовує максимальну кількість інформації, слуховий - малюк тренує один з основних мовних навичок: сприйняття інформації на слух. Завдяки тактильній пам'яті м'язи дитини (в першу чергу ті, які беруть участь в розмовному процесі) запам'ятовують і передають, як вимовляється те чи інше слово, той чи інший звук. Емоційна пам'ять служить інструментом запам'ятовування слів і подій на тривалий період. Якщо дитина чогось була рада на занятті або його щось вразило, не сумнівайтеся - він запам'ятає це надовго.
У процесі вивчення англійської мови маленькими дітьми важливо пам'ятати, що в ранньому віці діти особливо чутливі до отримання нової інформації, знань. Ви можете прищепити любов до англійської мови своїй дитині або навпаки - добитися абсолютно протилежного результату. Щоб цього не сталося, необхідно враховувати головні принципи в процесі навчання маленької дитини:
1. Принцип природності. Не змушуйте свого малюка сідати за парту і зазубрювати нові слова. Нехай знання він отримує, виконуючи ті дії і процеси, до яких звик. Грайте в ляльки з малятком, описуючи їх одяг і зовнішність, сідайте за стіл обідати і називайте предмети сервірування столу на англійській мові, створіть для свого юного лінгвіста природне середовище навчання.
2. Принцип наочності. Дитина освоює мову, а не вчить її. Нові слова і поняття він зіставляє з діями та наочними процесами. Демонструйте Вашому чаду все, що називаєте, все, що вимовляєте. Багато репетиторів суміщають фізичні вправи або активні ігри з вивченням нових слів - в процесі гри, ходьби, зарядки дитина повторює назви тих дій, які виконує.
3. Принцип комплексного розвитку мовних навичок. У процесі вивчення мови не акцентуйте увагу тільки на усній мові. Нехай Ваш малюк вчиться сприймати інформацію на слух, пробує писати окремі букви. Навіть якщо він ще не вміє ні читати, ні писати, Ви допомагаєте розробити руку, розвиваєте дрібну моторику, яка впливає і на розвиток мовних центрів.
4. Принцип креативної діяльності. Використовуйте творчі завдання, вводьте в процес вивчення мови заняття образотворчим мистецтвом, аплікацією, ліпленням. Дитина малюючи, може називати кольори, описувати те, що намалював, відчувати позитивні емоції і надовго запам'ятовувати ті чи інші слова, мовні звороти.
5. Принцип систематичності. Заняття повинні бути систематичними. Краще буде, якщо вони проходитимуть в одні і ті ж дні, в один і той же час, щоб у дитини виробився певний режим. Крім того, добре, якщо на заняттях будуть використовуватися елементи традиційних ігор, ритуалів. Наприклад, перед початком заняття потрібно привітатися з викладачем, вимовити якусь фразу і зробити певний жест. Діти добре запам'ятовують пісеньки і віршики, якщо вони систематично повторюються на кожному занятті, це стимулює малюків, допомагає створити атмосферу успіху, впевненості у своїх знаннях.
Я сама володію англійською мовою на початковому рівні. Ледве можу порозумітися з менеджером готелю, коли ми їдемо на відпочинок за кордон. А вже торгуватися в сувенірних крамничках у мене виходить хіба що за допомогою яскравої жестикуляції. Саме тому я хотіла, щоб мої дівчата почали вивчати мову з самого дитинства. Звернулися до репетитора, так як живемо в передмісті і знайти хорошу мовну школу важко, а їздити два-три рази на тиждень в місто - важко. З репетитором займалися три рази на тиждень. Точніше, займалася старша дочка - Поліна, з шести років. Ева просто була присутня на заняттях, іноді включалася в гру, яку пропонував викладач. Малятку тоді було всього 3 з половиною роки і ми подумали, що рано її навантажувати додатковими заняттями. Але потім побачили, що Евеліні дуже подобається. Репетитор нам попався хороший, з творчим підходом. Дівчатка на заняттях і малювали, і казки слухали, і пісеньки і віршики розучували. Зараз Поліні вже вісім, Еві - 5, але ми продовжуємо займатися. У школі у Поліни з англійської 12, вона цього року закінчила другий клас, їй дуже подобається цей предмет.
Алла Самусенко
Евеліна,
5 років і Поліна, 8 років
Чи варто навантажувати дитину додатковими заняттями з репетитором в ранньому віці?
Більшість педагогів, лінгвістів і психологів схиляються до позитивної відповіді на це питання. Займатися з дитиною англійською мовою в ранньому віці варто. Дитина зовсім не сприйматиме навчання як додаткове навантаження, якщо Ви правильно вибудуєте навчальний процес. Отримувати нову інформацію для малюка - такий же природний процес, як їсти і дихати. Інтерес до пізнання навколишнього світу у віці 5-7 років - величезний. Головне - не перевантажуйте його зайвою інформацією, виконуйте ті дії і вправи, які дитина сприйматиме як гру.
Зовсім скоро Ви зможете оцінити переваги дошкільного вивчення англійської мови:
Моїй доньці Христині 5 років. Англійською мовою ми займаємося вже 4 місяці. Чесно кажучи, звернулися до репетитора зовсім не тому, що хотіли зробити з Христини поліглота з раннього віку. Просто дівчинка у нас більш ніж просто активна, вимагає великої уваги. Коли з'явилася друга дитина, вона не могла не помітити, що їй тепер приділяється набагато менше уваги, тому поведінка її, і без того не ідеальна, погіршилася. Вирішили терміново чимось її зайняти. Знайомі порадили гарного репетитора англійської мови, ми навіть не очікували, що дочці так сподобаються заняття. Зараз вона регулярно відвідує репетитора - два рази на тиждень, знає вже назви всіх кольорів, деяких тварин і побутових предметів, з натхненням розповідає нам короткі віршики. Думаємо, що заняття з репетитором ми продовжимо і після того, як дочка піде в перший клас.
Алла Герасименко
Крістіна,
5 років і Євген, 1 рік
З репетитором:
У школі англійської мови:
Іде набір в школи англійської на грудень
Коментарі
Додати коментар
Підтвердіть ваш відгук
Оберіть, будь ласка, соціальну мережу для миттєвої публікації відгуку на сайті Enguide
Підтвердіть ваш голос
Оберіть, будь ласка, одну с соціальних мереж для голосування на сайті Enguide
Підтвердіть Ваш аккаунт
Будь ласка, перейдіть до пошти для підтвердження вашого облікового запису
Привіт, незнайомець :)
За вами помічена підозріла активність, можливість голосування заблоковано на 5 днів.